motor |
dvojtaktný jednovalec |
|
objem motora |
124 cm 3 |
|
výkon motora |
30 HP pri 9900ot/min |
|
hmotnosť |
120 kg |
|
maximálna rýchlosť |
140 Km/h |
Gilera RC 125, je talianské cestné enduro. Na svoj objem má veľmi vysoký výkon. Môže za to prívera vo výfukovom potrubí, ktorá je však účinná len pri vyšších otáčkach (7000ot). Od týchto otáčok hore, chytá druhý dych, čo sa potom odvíja v spotrebe. (Motor pri 9000 ot, "robí" raz toľko ako pri 4500 ot :-) Takže keď sa chce človek vyblázniť treba počitať so spotrebou okolo 9 - 10 litríkov:-( Pri kľudnej jazde po ceste by to malo byť okolo 6 litrov. Keďže treba motor často vytáčať, odporúčam používať iba kvalitný plne syntetický olej (Castrol TTS). (Je síce oveľa drahší ako M2T, ale taká JAWA, pre ktorú je M2T určený môže o 10.000 ot/min len snívať:-) Teraz niečo k jazde. Motorka je dosť vysoká , preto osoby menšieho vzrastu môžu mať problém:-) Samotné ovládanie je však veľmi jednoduché. Predsa len manipulovať z motorkou o hmotnosti nejakých 120 kg, nie je problém. Originál je nad predným kolesom malý blatník (cestný). Videl som už aj stroje, ktoré mali osadený veľký (cross) blatník. Ja to veľmi neodporúčam, pretože motor a jeho časti (výfukové potrubie,štartér...) sú potom dosť "zraniteľné" Motor: Dvojtaktný jednovalec s objemom 124 ccm. Miešanie benzínu a oleja zabezpečuje čerpadlo (oddelená nádobka na benzín a olej)................. Prevodovka: ŠesťstupňováŠtart: Štartovanie je zabezpečené elektrickým štartérom, alebo klasickým nožným spúšťačom (nakopávačka)Brzdy : Vpredu kotúč s priemerom 25 cm, dvojpiestikový stŕmeň. ..............Vzadu kotúč s piemerom 22 cm, jednopiestikový stŕmeň....................... Pneumatiky : V predu ráfik 21" V zadu ráfik 17"Budíky: Ukazovateľ rýchlosti, teploty, otáčkomer. ...............
|